Energiedistributienetten

Medium Voltage Training Center draagt al 10 jaar voltijds bij aan meer veiligheid

30 apr. 2021

In 2008, geconfronteerd met een toenemend aantal technische storingen op middenspanningsnetwerken als gevolg van fouten gemaakt bij de installatie van toebehoren, besloot Nexans haar jarenlange expertise te delen via een nieuw opgericht opleidingscentrum: het Medium Voltage Training Center of MVTC. De ervaring leerde immers dat fouten bij de installatie van toebehoren de oorzaak zijn van meer dan één derde van de technische storingen. Met de MVTC-opleidingen wou Nexans een belangrijke bijdrage leveren aan het voorkomen van dure stroompannes die zowel lokaal in bedrijven, steden en gemeenten, als in ruimere, vaak grensoverschrijdende regio's ernstige gevolgen kunnen hebben.

Aanvankelijk werden de trainers ad hoc gedetacheerd vanuit het Nexans High Voltage Installation Team. Dat er wel degelijk nood was aan opleidingen voor middenspanning die de nadruk leggen op veiligheid en betrouwbaarheid bleek al snel uit het steeds groeiende aantal gegeven opleidingen. In die mate dat amper 3 jaar later, in 2011, het MVTC een voltijdse trainer inschakelde.

begin voltijds lesgeven

~2.600

jaarlijkse opleidingsuren in België

Dit jaar, in 2021 vieren we de 10e verjaardag van het MVTC zoals we het vandaag kennen. Een professioneel gerund opleidingscentrum waar monteurs hun theoretische en praktische kennis van middenspanningsnetten en toebehoren regelmatig kunnen bijscholen. De opleidingen in het Nexans MVTC resulteren in een grondige kennis van producten, hun samenstelling en hun werking, van elektrische verschijnselen en de risico's die aan het werk verbonden zijn.

Aanvankelijk louter gericht op praktisch werken op ondergrondse middenspanning, verzorgt het MVTC ook specifieke theoretische opleidingen voor ingenieurs of werfopzichters. Het succes van de opleidingen zet klanten ertoe aan om het MVTC ook in te schakelen wanneer ze projecten in het buitenland uitvoeren en zich willen verzekeren dat ook lokale ploegen veilig en betrouwbaar werk afleveren.

Training
Medium Voltage Training Center

Betrouwbaar en veilig werken op middenspanningsnetten

Meer weten

Aanverwante documenten

Contactinformatie

Medium Voltage Training Center

Training

Onderwerpen waarover je meer informatie wenst:

*Verplichte velden

Controleer je invoer en probeer opnieuw

Een e-mailadres moet een @ bevatten

Bescherming Persoonsgegevens

U hebt het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en/of het gebruik daarvan voor direct marketing of commerciële doeleinden

Bedankt !

Bedankt voor je bericht. Wij nemen snel contact met je op.

Fout

Er is een fout opgetreden, probeer later opnieuw.