Nexans erkend als Europese Klimaatleider 2024

4 jun. 2024
Wind turbine Nexans Buizingen

Met enige trots willen we melden dat we op de lijst van Europese Klimaatleiders 2024 zijn geplaatst. Deze erkenning onderstreept Nexans' toewijding aan duurzaamheid en de voortdurende inspanningen om onze CO2-uitstoot te verminderen. De prestigieuze lijst wordt jaarlijks samengesteld door de Financial Times in samenwerking met dataprovider Statista.

Vooruitgang in duurzaamheid
Nexans heeft aanzienlijke stappen gezet in het verminderen van de Scope 1 en 2 broeikasgasemissies. Deze belangrijkste emissies omvatten de uitstoot van onze eigen operaties en de energie die we gebruiken. Door middel van innovatieve technologieën en strikte duurzaamheidsmaatregelen hebben we onze emissie-intensiteit - broeikasuitstoot per euro toegevoegde waarde - aanzienlijk weten te verlagen over de afgelopen vijf jaar (2017-2022).

Transparantie en samenwerking
Naast de reductie in emissie-intensiteit wordt Nexans ook erkend in de transparantie in rapportage van Scope 3-emissies, die voortkomen uit onze toeleveringsketen. We werken nauw samen met gerenommeerde duurzaamheidsbeoordelaars zoals CDP en de Science Based Targets initiative (SBTi) om onze duurzaamheidsdoelen te bereiken en te overtreffen.

Toekomstvisie
Deze erkenning is een motivatie om te blijven investeren in duurzame oplossingen om onze impact op het milieu verder te verminderen. Hiermee willen we bijdragen aan de doelstelling van de EU Green Deal om Europa het eerste klimaatneutrale continent te maken. Samen met onze partners, klanten en leveranciers kunnen we een positieve verandering teweegbrengen en een duurzame wereld creëren voor toekomstige generaties.

Bezoek Europe's Climate Leaders 2024 voor meer informatie en de volledige lijst van erkende bedrijven.

Contactinformatie

Benjamin Troost

Onderwerpen waarover je meer informatie wenst:

*Verplichte velden

Controleer je invoer en probeer opnieuw

Een e-mailadres moet een @ bevatten

Bescherming Persoonsgegevens

U hebt het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en/of het gebruik daarvan voor direct marketing of commerciële doeleinden

Bedankt !

Bedankt voor je bericht. Wij nemen snel contact met je op.

Fout

Er is een fout opgetreden, probeer later opnieuw.